Tampereen kaupunki
Nopeuttaaksemme asiakkaidemme palvelupyyntöjen käsittelyä, on sähköpostiviestin otsikkoon hyvä kirjoittaa yksikön nimi ja mitä asia koskee. Lisäksi on hyvä tarkistaa, että viestistä löytyy allekirjoitus, josta näemme yksikön tiedot sekä puhelinnumeronne ja sähköpostiosoitteen. Kiitos yhteistyöstä!
Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa [at]monetra.fi. Kunkin palvelun osoitteet löytyvät tältä sivulta ao. palvelun kohdalta.
Tampereen kaupungilla on käytössä myös palveluportaali. Portaalissa on käyttökatko 3.12.2024 klo 16.00 – 8.12.2024 välisen ajan järjestelmävaihdon vuoksi. Tänä aikana portaali ei ole käytössä. Uusi asiointiportaali on käytettävissä 9.12.2024 alkaen. Käyttäjälle muutos näkyy lähinnä portaalin ulkoasussa. Käyttökatkon aikana voit asioida Monetra Pirkanmaalle muiden asiointikanavien kautta. Yhteystiedot löydät alta.
Portaali avautuu tästä
Portaalissa voit asioida seuraavissa asioissa:
– verokortin toimittaminen
– henkilötietojen muuttaminen
– tilinumeron ilmoittaminen liikasuorituksen palauttamista varten (kuntalaiset).
Portaalin video-ohjeen löydät täältä.
Portaalin pdf-muotoisen ohjeen löydät täältä
Palkat
Palvelunumero: 040 180 8475
Palkansaajien yhteydenotot: palkat.pirkanmaa[at]monetra.fi
Työtodistusten tilaaminen (lomake aukeaa uuteen välilehteen)
Tampereen kaupungin HR-yhteyshenkilöiden yhteydenotot palkanlaskennan asioissa: palkka-asiat.pirkanmaa[at]monetra.fi
HUOM! Järjestelmäpalveluille on oma sähköpostiosoite.
HR-palvelut
Rekrytointipalvelut
Palvelunumero: 040 806 3184
Sähköposti: rekrytointi.pirkanmaa[at]monetra.fi
Matkustuspalvelut
Palvelunumero: 040 712 6808
Sähköposti: hr.pirkanmaa[at]monetra.fi
Kehittämispalvelut
hr.pirkanmaa[at]monetra.fi
HR- ja palkkapalveluiden järjestelmäpalvelut
M2-matkalaskujärjestelmä
Sähköposti: hr.pirkanmaa[at]monetra.fi
Palvelunumero: 040 712 6808
Kuntarekry, sijaisrekisteri
Sähköposti: rekrytointi.pirkanmaa[at]monetra.fi
Palvelunumero: 040 806 3184
Essi, Personec F ESS
Sähköposti: palkat.pirkanmaa[at]monetra.fi
Palvelunumero: 040 1808 475
Personec F K
Sähköposti: jarjestelmapalvelut.tampere[at]monetra.fi
Palvelunumero: 040 146 9949
SAP HR
Sähköposti: jarjestelmapalvelut.tampere[at]monetra.fi
Palvelunumero: 040 146 9949
Osaamisen hallinta, OSS-neuvonta
Sähköposti: jarjestelmapalvelut.tampere[at]monetra.fi
MonetTurva
Sähköposti: hr.pirkanmaa[at]monetra.fi
Talouspalvelut
Laskutus (kuntalaisten yhteydenotot)
Palvelunumero: 040 146 9931
Sähköposti: laskutus.pirkanmaa[at]monetra.fi
Myyntilaskutus- ja myyntireskontrapalvelut (Tampereen kaupungin talouden yhteyshenkilöt)
Palvelunumero: 040 146 9932
Sähköposti: myyntireskontra.pirkanmaa[at]monetra.fi
Perintäpalvelut
Sähköposti: perinta.pirkanmaa[at]monetra.fi
Ostolasku- ja ostoreskontrapalvelut
Palvelunumero: 040 146 9940
Sähköposti: ostolaskut.pirkanmaa[at]monetra.fi
Toimittajarekisteriasiat
Sähköposti: toimittajarekisteri.pirkanmaa[at]monetra.fi
Maksuliikennepalvelut
Palvelunumero: 040 146 9931
Sähköposti: maksuliikenne.pirkanmaa[at]monetra.fi
Kirjanpitopalvelut
Palvelunumero: 040 146 9945
Sähköposti: kirjanpito.pirkanmaa[at]monetra.fi
Asiakkuuspäällikkö
Jaana Grönberg
Sähköposti: jaana.gronberg[at]monetra.fi
Verokorttien toimittaminen
HUOM! Vuodesta 2025 lähtien verokortti tulee voimaan 1. tammikuuta ja verokortille merkitty tuloraja on laskettu koko vuodelle.
Sinun ei tarvitse toimittaa verokorttia Monetralle. Tämä koskee myös muutosverokortteja ja palkkionsaajien verokortteja sekä toimeksiantoihin ja kuntalisiin liittyviä verokortteja. Saamme verokorttitiedot suoraan verottajalta Vero API-rajapinnan kautta.
Verokortin muutos toivotaan tehtävän OmaVerossa. Muutosverokortti tulee olla hyväksyttynä verottajalla kaksi viikkoa ennen palkanmaksua. Monetra saa myös nämä verotiedot suoraan verottajalta.
Sähköiset palkkalaskelmat
Ensisijainen palkkalaskelmien toimitusmuoto on verkkopalkka, jolloin palkkalaskelma toimitetaan palkansaajan oman pankin verkkopalveluun. Lisäksi palkkalaskelman voi vastaanottaa myös digipostipalvelu Kivrassa.
Toimittaaksemme palkkalaskelmat Kivraan, tulee palkansaajalla olla ilmainen digipostipalvelu Kivra käytössä ja henkilöstöjärjestelmässä palkkalaskelmien toimitustapana paperinen palkkalaskelma.
E-laskun tilaaminen
Tiesithän, että voit vaihtaa paperisen laskun helposti e-laskuun omassa verkkopankissasi tai ottaa käyttöön Kivran tai OmaPostin digipostipalvelun. Näin saat laskun aina ajallaan ja ne löytyvät yhdestä paikasta. E-lasku vähentää myös virheiden mahdollisuuksia.