Slide

Blogi

toukokuu 18, 2018

Lähtökohtamme on onnistuminen

Helppi on Monetran palvelukokonaisuus, jossa asiakkaan tarvitsemat hallinnon ja talouden tukipalvelut tarjotaan etänä ja keskitetysti Monetran päätoimipisteestä. Helppi auttaa muun muassa henkilöstöhallinnon järjestelmän ESS7:än sekä matka- ja kulunhallintajärjestelmä M2:een liittyvissä kysymyksissä. Helppi perustettiin asiakkaiden tarpeita kuunnellen ja sen tavoitteena on ollut tuoda yhden luukun periaatteen mukaisesti sujuvuutta arkeen. Helpissä hoidetaan muun muassa matkalaskujen tarkistus, laskutus, maksumääräykset, palkkatukihakemukset, ostolaskujen käsittely ja tiliöinti. Pilottiprojektin aikana Helpin avulla on tehostettu näitä prosesseja 12 %.

Helpin hermokeskuksessa työskentelee kolme helppaajaa ja taustatiimissä noin 20 palveluasiantuntijaa. Pilottivaihe projektista osoittaa, että palvelumuoto on ollut tarpeellinen. Helpin käyttöönottovaiheessa katsotaan asiakkaan kanssa toimenkuvat, puretaan henkilöityneitä työtehtäviä ja nivelletään työnjako mahdollisimman sujuvaksi asiakkaan ja Helpin välillä.

Rima korkealla ja tekemisen meininki huippuluokkaa

Palveluasiantuntija Jari Kleemola kertoo, että Helpissä on hoidettu esimerkiksi ryhmämatkavarausten palvelupyyntöjä. ”Kerran asiakas oli hieman epäileväinen, miten kaikki sujuu – onhan Helppi uusi palvelumuoto. Vakuutin heille, että lähtökohtamme on aina onnistuminen. Jälkikäteen asiakas kiitteli, että kaikki sujui niin kuin pitikin. Myönteinen palaute tukee tekemistä ja on osoitus siitä, että teemme asiakkaalle juuri oikeita asioita”, toteaa Kleemola.

Yksi Helpin tärkeistä palvelukokonaisuuksista on kouluttaminen järjestelmien käyttöön. ”Emme jätä asiakasta yksin, vaan opastamme peruskäyttöön ja autamme mahdollisissa ongelmakysymyksissä”, kertoo Jari Kleemola. Tulevaisuudessa Helpissä varaudutaan kysynnän kasvuun, kun palvelutarjonta laajenee.