Vaihde arkisin klo 8-16: (08) 5586 7800

Palvelut

Tilaa tulkkaus

  • käyttämällä sähköistä tilauslomaketta
  • soittamalla palvelunumeroon: 08 558 41856
  • sähköpostitse osoitteesta: tulkkipalvelu @monetra.fi (Oulu) / tulkkipalvelu.jkl @monetra.fi (Jyväskylä)
  • faksitse numerosta: 08 557 2024 (Oulu) / 014 617 321 (Jyväskylä)

Käsittelemme tilauksia ma-pe klo 8.30-15.30.
Kiireellisissä tilauksissa meidät tavoittaa 24/7 palvelunumerostamme 08 558 41 856.

Tilauslomakkeeseen



Ilmoita tilausta tehdessäsi seuraavat tiedot:

  • tulkkauskieli
  • tulkkausmuoto (läsnäolo-, puhelin-, tai videotulkkaus)
  • päivämäärä
  • kellonaika ja kesto
  • tulkkauspaikka ja käyntiosoite
  • tulkkia käyttävän viranomaisen nimi
  • tilaajan nimi ja puhelinnumero
  • asiakkaan nimi (esteellisyys, laskutus)
  • asiakkaan oleskeluluvan status (pakolainen, turvapaikanhakija jne.)
  • tulkkauksen aihe (Toimita tulkkipalveluun tarvittaessa etukäteismateriaalia, jotta tulkki voi valmistautua tulkkaukseen.)
  • erityistoiveet (nais- tai miestulkki, joku tietty tulkki)
  • laskutusosoite

Asioimistulkkaus on viranomaisen tai yksityisen tahon ja asiakkaan välisen asioimisdialogin, esimerkiksi haastattelun, kuulustelun, neuvottelun ja oikeudenkäynnin tulkkausta ensisijaisesti konsekutiivi- eli peräkkäistulkkausmenetelmällä.

Läsnäolotulkkauksessa tulkki on muiden viestintäosapuolten kanssa samassa tilassa. Tulkki tulee tilaajan osoittamaan paikkaan.

Etätulkkauksessa tulkki on muista osapuolista erillään. Etätulkkaus voidaan suorittaa joko puhelimen tai videoyhteyden välityksellä. Puhelintulkkauksessa viranomaisen kannattaa käyttää puhelimen kaiutinominaisuutta.

Etätulkkaus on nykyaikainen tulkkaustapa, joka säästää aikaa ja kustannuksia sekä parantaa tulkkien saatavuutta.

Löydä oma asiantuntijasi – valitse oma organisaatiosi

Kuntatoimijan ketterä luottokumppani Monetra tarjoaa täsmäratkaisuja kuntien tarpeisiin. Monetra Tulkkipalvelu toimii Oulussa ja Jyväskylässä.